Ustavni sud Bosne i Hercegovine je održao 22. septembra 130. plenarnu sjednicu.
Od odluka koje je donio na plenarnoj sjednici Ustavni sud izdvaja:
U 10/22 - Ustavni sud je, odlučujući o zahtjevu šest delegata Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, utvrdio da Republika Srpska nema ustavnu nadležnost za reguliranje pravne materije koja je predmet Zakona o nepokretnoj imovini koja se koristi za funkcioniranje javne vlasti Republike Srpske, jer je to nadležnost Bosne i Hercegovine. Ustavni sud je stavio sporni zakon van pravne snage. Sud je ponovio svoj stav iz ranijih odluka o tome da je država pokušala da riješi to pitanje putem formiranja Komisije za državnu imovinu. U tom pravcu je djelovao i Visoki predstavnik za BiH. Međutim, Ustavni sud je konstatirao da to pitanje još nije riješeno i da postoji istinska nužnost, te pozitivna obaveza da BiH to pitanje riješi što je prije moguće.
U 12/22 - Ustavni sud je, odlučujući o zahtjevu Kantonalnog suda u Sarajevu, utvrdio da je član 71. stav 2. tačka c) Zakona o stečaju FBiH u skladu sa pravom na imovinu i pravom na zabranu diskriminacije.
U 15/22 - Ustavni sud je odbacio kao nedopušten zahtjev Šefika Džaferovića, predsjedavajućeg Predsjedništva Bosne i Hercegovine, za ocjenu ustavnosti Uredbe o kontroli javnih nabavki u svim institucijama čiji je osnivač Kanton Sarajevo zbog nenadležnosti Ustavnog suda Bosne i Hercegovine za odlučivanje.
U 18/22 - Ustavni sud je, odlučujući o zahtjevu Općinskog suda u Zavidovićima - Odjeljenje Suda u Maglaju, utvrdio da član 56. stav 3. Zakona o prekršajima Federacije Bosne i Hercegovine u dijelu koji glasi: „Kada je prekršajni nalog uručen putem pošte, smatrat će se da je dostava izvršena po isteku pet radnih dana nakon što ga je ovlašteno tijelo predalo na poštu. Kada je prekršajni nalog ostavljen na motornom vozilu, datum uručenja je datum kada je ostavljen na motornom vozilu“ nije u skladu sa relevantnim odredbama Ustava Bosne i Hercegovine i Evropske konvencije, zato što kao posljedicu može imati gubitak prava okrivljenog na pristup sudu.
U 20/22 – Ustavni sud je odbacio zahtjev Općinskog suda u Sarajevu za ocjenu ustavnosti relevantnih odredaba Zakona o državnoj službi u Kantonu Sarajevo zbog nenadležnosti Ustavnog suda za odlučivanje.
AP 1347/22 - u ovom predmetu Ustavni sud je utvrdio da nema kršenja apelantovog prava na pravično suđenje kada su redovni sudovi odgovorili na sve apelantove prigovore i kada su o njima i o svim odlučnim pitanjima u postupku dali jasna, detaljna i relevantna obrazloženja iz kojih proizlazi da su tokom krivičnog postupka protiv apelanta poštovani svi standardi prava na pravično suđenje. Također, Ustavni sud je, sagledavajući predmetni postupak u cjelini, utvrdio da ne postoji ni kršenje prava na pravično suđenje u segmentu suđenja u razumnom roku.
Sve odluke usvojene na plenarnoj sjednici bit će dostavljene podnosiocima zahtjeva/apelantima u roku od mjesec dana i objavljene u što kraćem roku na internetskoj stranici Ustavnog suda Bosne i Hercegovine.