Ustavni sud Bosne i Hercegovine danas je održao 99. plenarnu sjednicu.
Ustavni sud je razmatrao zahtjev Narodne skupštine Republike Srpske za preispitivanje Odluke Ustavnoga suda u predmetu broj U 3/13 koja se odnosi na ocjenu ustavnosti određenih odredaba Zakona o praznicima Republike Srpske. U svezi sa navedenim zahtjevom, Ustavni sud ističe da, prema članku 68. stavak 1. Pravila Ustavnoga suda Bosne i Hercegovine, uvjet za usvajanje zahtjeva za preispitivanje odluke Ustavnoga suda jeste postojanje, odnosno otkrivanje činjenice koja bi po svojoj naravi mogla odlučno utjecati na ishod spora i koja, kad je odluka bila donesena, nije bila poznata Ustavnome sudu, te koja razumno nije mogla biti poznata stranci. Odlučujući o zahtjevu za preispitivanje, Ustavni sud je utvrdio da je u pobijanoj Odluci broj U 3/13 dao obrazloženje svih okolnosti na koje Narodna skupština Republike Srpske ponovno ukazuje u zahtjevu za preispitivanje. Obzirom na to da Narodna skupština Republike Srpske u svom zahtjevu za preispitivanje nije prezentirala nikakve nove činjenice u smislu članka 68. stavak 1. Pravila Ustavnoga suda, koje bi mogle utjecati na drugačije odlučenje Ustavnoga suda u predmetnome slučaju, Ustavni sud je zaključio da ne postoje opravdani razlozi za usvajanje zahtjeva za preispitivanje Odluke Ustavnoga suda broj U 3/13 od 26. studenog 2015. godine, te ga je, stoga, odbio.
U sklopu današnjega dnevnoga reda Ustavni sud je razmatrao i zahtjeve za donošenje privremene mjere koje su podnijeli Bakir Izetbegović, član Predsjedništva Bosne i Hercegovine, Šefik Džaferović, prvi zamjenik predsjedatelja Zastupničkoga doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, Safet Softić, predsjedatelj Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, četiri delegata Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, 25 članova Zastupničkoga doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, 35 zastupnika Zastupničkoga doma Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine i 16 delegata Doma naroda Parlamenta Federacije Bosne i Hercegovine. Spomenutim zahtjevima podnositelji zahtjeva su tražili od Ustavnog suda da se obustavi primjena Odluke o raspisivanju republičkoga referenduma broj 02/1-021-894/16 od 15. srpnja 2016. godine. Ustavni sud je Odlukom broj U 10/16 konstatirao da u ovoj fazi postupka postoji dovoljno razloga koji ukazuju na to da bi provedba referenduma, prije nego što Ustavni sud odluči o zahtjevima koji su podneseni u konkretnome slučaju, imalo ozbiljne i neotklonjive štetne posljedice najprije za izvršenje Odluke Ustavnog suda Bosne i Hercegovine broj U 3/13. Imajući u vidu da podnositelji zahtjeva ističu, a to ni Narodna skupština Republike Srpske u odgovoru ne pobija, da su aktivnosti na organizaciji i provedbi referenduma u tijeku, Ustavni sud smatra da sve navedeno može imati vrlo negativne posljedice za izvršenje njegove Odluke broj U 3/13 i za nesmetan i efikasan rad Ustavnoga suda u konkretnom predmetu, ali i za ustavni poredak općenito. Ustavni sud je uvjeren da je, u smislu članka 64. stavak (1) Pravila Ustavnog suda, u interesu svih strana u ovome postupku zaštita ustavnoga poretka i stabilnosti Bosne i Hercegovine, te nesmetan rad Ustavnoga suda u konkretnome slučaju. Ustavni sud je uvjeren da privremena obustava primjene Odluke o referendumu – do donošenja konačne odluke o postavljenim zahtjevima, nije u suprotnosti sa navedenim interesima, već im izravno doprinosi. Ustavni sud je, stoga, usvojio privremenu mjeru kojom se privremeno obustavlja Odluka o raspisivanju republičkoga referenduma.