101. plenarna sjednica



Ustavni sud Bosne i Hercegovine je danas, 1. decembra 2016. godine, prvog dana zasjedanja 101. plenarne sjednice odlučivao o jednom broju zahtjeva za ocjenu ustavnosti zakona i apelacija o navodnim povredama ljudskih prava i osnovnih sloboda.

Ustavni sud Bosne i Hercegovine je, između ostalog, odbio zahtjev Osnovnog suda u Derventi za ocjenu kompatibilnosti člana 97. stav 1. Zakona o izvršnom postupku Republike Srpske jer je utvrdio da je član 97. stav 1. Zakona o izvršnom postupku Republike Srpske u skladu sa članom II/3.k) Ustava Bosne i Hercegovine i članom 1. Protokola broj 1 uz Evropsku konvenciju za zaštitu ljudskih prava i osnovnih sloboda.

Ustavni sud Bosne i Hercegovine je obavio i preliminarnu raspravu o proceduralnim pitanjima u vezi sa zahtjevom Mladena Bosića, predsjedavajućeg Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, za ocjenu ustavnosti Odluke o usvajanju Jedinstvenog programa obrade podataka popisa stanovništva, domaćinstava i stanova u Bosni i Hercegovini 2013. godine broj 11-43-2-12-601-2/16 od 18. maja 2016. godine i Jedinstvenog programa obrade podataka popisa stanovništva, domaćinstava i stanova u Bosni i Hercegovini 2013. godine. Odluku u vezi sa ovim zahtjevom Ustavni sud će donijeti na narednoj plenarnoj sjednici.

Isključivo radi ilustracije izdvajamo:

Ustavni sud Bosne i Hercegovine je djelimično usvojio zahtjev dr. Bože Ljubića, u vrijeme podnošenja zahtjeva predsjedavajućeg Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, za ocjenu ustavnosti odredbi čl. 10.10, 10.12, 10.15. i 10.16. potpoglavlje B Izbornog zakona Bosne i Hercegovine i odredbi člana 20.16A poglavlja 20 -Prelazne i završne odredbe Izbornog zakona.

Naime, Ustavni sud Bosne i Hercegovine je utvrdio da odredba potpoglavlja B člana 10.12. stav 2. u dijelu: „Svakom konstitutivnom narodu se daje jedno mjesto u svakom kantonu“ i odredbe poglavlja 20 - Prelazne i završne odredbe člana 20.16A stav 2. tač. a-j. Izbornog zakona nisu u skladu sa članom I/2. Ustava Bosne i Hercegovine zato što očito impliciraju da pravo na demokratsko odlučivanje isključivo legitimnim političkim predstavljanjem neće biti utemeljeno na demokratskom izboru delegata u Dom naroda Federacije Bosne i Hercegovine onog konstitutivnog naroda koji predstavlja i čije interese zastupa, što je suprotno načelu konstitutivnosti, odnosno ravnopravnosti bilo kojeg od konstitutivnih naroda.

Shodno tome, Ustavni sud Bosne i Hercegovine je, u skladu sa članom 61. stav 4. Pravila Ustavnog suda Bosne i Hercegovine, naložio Parlamentarnoj skupštini Bosne i Hercegovine da najkasnije u roku od šest mjeseci od dana dostavljanja ove odluke uskladi odredbu potpoglavlja B člana 10.12 stav 2. u dijelu: „Svakom konstitutivnom narodu se daje jedno mjesto u svakom kantonu“ i odredbe poglavlja 20 - Prelazne i završne odredbe člana 20.16A stav 2. tač. a-j. Izbornog zakona Bosne i Hercegovine sa odredbama člana I/2. Ustava Bosne i Hercegovine.

Ustavni sud Bosne i Hercegovine je odbio  kao neosnovan zahtjev dr. Bože Ljubića za ocjenu ustavnosti odredbi potpoglavlja B čl. 10.10, 10.12. u preostalom dijelu, 10.15. i 10.16. Izbornog zakona Bosne i Hercegovine jer je utvrdio da su navedene odredbe u skladu sa članom I/2. Ustava Bosne i Hercegovine.

Pored toga, Ustavni sud Bosne i Hercegovine je usvojio i zahtjev Bakira Izetbegovića, člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine, i drugih „za rješavanje ustavnopravnog spora sa entitetom Republika Srpska“ u vezi sa Odlukom o raspisivanju republičkog referenduma broj 02/1-021-894/16 od 15. jula 2016. godine, te utvrdio da navedena odluka o raspisivanju republičkog referenduma nije u saglasnosti sa članom I/2. i članom VI/5. Ustava Bosne i Hercegovine zato što je tom odlukom utvrđeno referendumsko pitanje o kojem već postoji konačna i obavezujuća odluka Ustavnog suda kao institucije Bosne i Hercegovine, a takvu odluku su dužni poštovati svi organi i institucije javne vlasti.

Ustavni sud je poništio rezultate referenduma održanog 25. septembra 2016. godine zato što je referendum proveden na osnovu Odluke o raspisivanju republičkog referenduma od 15. jula 2016. za koju je Ustavni sud utvrdio  da nije u saglasnosti sa Ustavom Bosne i Hercegovine, te suprotno nalogu Ustavnog suda iz Odluke o privremenoj mjeri broj U 10/16 od 17. septembra 2016. godine.

Sve odluke o zahtjevima za ocjenu ustavnosti i apelacijama usvojene na sjednici bit će dostavljene podnosiocima u roku od mjesec dana i objavljene na internetskoj stranici Ustavnog suda Bosne i Hercegovine.

Podijeli
Copyrights @ 2024 Ustavni sud BiH Sva prava zadržana.