81. plenarna sjednica

5. juli 2013. godine - Ustavni sud Bosne i Hercegovine je danas, na 81. plenarnoj sjednici razmatrao sedam zahtjeva za ocjenu ustavnosti i šest apelacija o navodnim povredama ljudskih prava i osnovnih sloboda. Između ostalih, Sud je razmatrao: Zahtjev Željka Komšića, člana Predsjedništva Bosne i Hercegovine, za ocjenu ustavnosti odredaba člana 80. stav 2. tačka 4. (tačka 1. stav 2. Amandmana LXXXIII) i člana 83. stav 4. Ustava Republike Srpske (tačka 5. Amandmana XL dopunjena tačkom 4. Amandmana LXXXIII), člana IV.B.1, člana 1. stav 2. (dopunjenog Amandmanom XLI) i člana IV.B.1, člana 2. st. 1. i 2. (izmijenjenog Amandmanom XLII) Ustava Federacije Bosne i Hercegovine, te čl. 9.13, 9.14, 9.15, 9.16, 12.1, 12.2. i 12.3. Izbornog zakona Bosne i Hercegovine. Podnosilac zahtjeva je, između ostalog, istakao da Ustav Bosne i Hercegovine razlikuje „konstitutivne narode“ i „ostale“. Međutim, samo lica koja se izjašnjavaju kao pripadnici nekog od „konstitutivnih naroda“ mogla su da se kandidiraju za predsjednika, odnosno potpredsjednike Republike Srpske i Federacije Bosne i Hercegovine. Shodno tome, podnosilac zahtjeva smatra da osporene ustavne odredbe predstavljaju kršenje Ustava Bosne i Hercegovine i Evropske konvencije o zaštiti ljudskih prava i osnovnih sloboda u odnosu na pripadnike „ostalih“, te da su suprotne odluci Evropskog suda za ljudska prava u predmetu Sejdić i Finci itd. Ustavni sud je odlučio da o ovom pitanju organizira i održi javnu raspravu, te da nakon održane javne rasprave donese odluku o zahtjevu. Zahtjev Milorada Živkovića, drugog zamjenika predsjedavajućeg Predstavničkog doma Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, za ocjenu ustavnosti člana 2. Pravila Ustavnog suda Bosne i Hercegovine („Službeni glasnik Bosne i Hercegovine“ br. 60/05, 64/08 i 51/09). Podnosilac zahtjeva, između ostalog, smatra da je osporeni član Pravila Ustavnog suda suprotan članu VI/1.d) Ustava Bosne i Hercegovine kojim je propisano da Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine može da predvidi zakonom drugačiji način izbora trojice sudija koje bira predsjednik Evropskog suda za ljudska prava. S obzirom na tu ustavnu odredbu, smatra da se osporenom odredbom Pravila Ustavnog suda onemogućava Parlamentarna skupština Bosne i Hercegovine da „regulira drugačiji način izbora trojice sudija“ itd. Ustavni sud Bosne i Hercegovine je odgodio raspravu i odlučivanje o ovom zahtjevu za narednu plenarnu sjednicu Ustavnog suda Bosne i Hercegovine. Zahtjev Sulejmana Tihića, predsjedavajućeg Doma naroda Parlamentarne skupštine Bosne i Hercegovine, za ocjenu ustavnosti Uredbe o utvrđivanju registracionog područja za određivanje jedinstvenog matičnog broja („Službeni glasnik RS“ br. 27/13 i 38/13). Podnosilac zahtjeva, između ostalog, smatra da je osporena Uredba suprotna čl. III/3.b), IV/4.a) i VI/5. Ustava Bosne i Hercegovine. Ustavni sud Bosne i Hercegovine je odgodio donošenje odluke u ovom predmetu. Sve odluke povodom zahtjeva i apelacija o kojima je odlučivano na sjednici bit će, u roku od mjesec dana, dostavljene podnosiocima zahtjeva za ocjenu ustavnosti i apelantima, te objavljene na web-stranici Ustavnog suda Bosne i Hercegovine.
Подијели