Формално прописивање права на накнаду у конкретном случају када је хапшење и притварање извршио СФОР не задовољава критеријум из члана 5 став 5 Европске конвенције.
• Одлука о допустивости и меритуму број АП-2582/05 од 17. јануара 2005. године, став 78, објављена у „Службеном гласнику Босне и Херцеговине" број 38/07, лишавање слободе од припадника СФОР-а, утврђена повреда члана 5 Европске конвенције и члана II/3д) Устава БиХ
Лице које тражи обештећење према члану 5 став 5 Европске конвенције мора бити жртва кршења неког од ставова од 1 до 4 члана 5 Европске конвенције. У супротном, такво лице не би имало право на обештећење према ставу 5 члана 5 Европске конвенције. Према пракси Европског суда, сама чињеница да лице које је у притвору касније буде ослобођено судском одлуком не чини хапшење незаконитим с ретроактивним ефектом (види Европски суд за људска права, X против Велике Британије, Одлуке и извјештаји, 1980, страница 223).
• Одлука о допустивости и меритуму број АП-2666/06 од 28. новембра 2008. године, став 33, објављена у „Службеном гласнику Босне и Херцеговине" број 12/09, питање накнаде нематеријалне штете због притвора након којег је апелант ослобођен оптужбе, нема повреде члана 5 Европске конвенције ни члана II/3д) Устава БиХ;
• Одлука о допустивости и меритуму број АП-1928/06 од 18. децембра 2008. године, објављена у „Службеном гласнику Босне и Херцеговине" број 17/09;
• Одлука о допустивости и меритуму број АП-2414/11 од 10. јуна 2014. године
Постоји кршење члана II/3д) Устава Босне и Херцеговине и члана 5 став 5 Европске конвенције када је у одлукама судова занемарена позитивна обавеза државе да пружи накнаду лицима за која је утврђено да су жртве „незаконитог лишавања слободе", чиме је апелант остављен без могућности да оствари компензацију за незаконито и својевољно поступање државе и њених органа у односу на право на слободу и безбједност личности.
• Одлука о допустивости и меритуму број АП-3223/06 од 17. марта 2009. године, став 37, објављена у „Службеном гласнику Босне и Херцеговине" број 50/09, утврђена повреда члана 5 Европске конвенције и члана II/3д) Устава БиХ