Općenito

Ustavni sud zaključuje da nije povrijeđeno pravo iz članka 1. Protokola broj 12 u svezi s pasivnim biračkim pravom iz članka 13.7 Izbornog zakona u svezi sa člankom 4.4 Izbornog zakona kada je apelantu bilo omogućeno da se, u skladu sa člankom 4.4 Izbornog zakona, prijavi za sudjelovanje na izborima za načelnika općine na kojim je, u skladu sa člankom 13.7 Izbornog zakona, svim biračima upisanim u Centralni birački spisak za osnovnu izbornu jedincu Srebrenica bez diskriminacije i pod jednakim uvjetima bilo omogućeno da u skladu s Izbornim zakonom biraju načelnika.
• Odluka o dopustivosti i meritumu broj AP-4144/16 od 10. studenog 2016. godine, stavak 84., objavljena u „Službenom glasniku Bosne i Hercegovine" broj 93/16, navodna diskriminacija u ostvarivanju prava da se bude biran, nema povrede članka 1. Protokola broj 12 uz Europsku konvenciju

Nije došlo do povrede zabrane diskriminacije iz članka 1. Protokola broj 12 uz Europsku konvenciju u pogledu uživanja prava na naknadu plaće za vrijeme privremene nesposobnosti za rad propisane Zakonom o zdravstvenom osiguranju s obzirom na to da se apelantica koja kao odvjetnica samostalno obavlja profesionalnu djelatnost ne nalazi u analognoj ili relevantno sličnoj situaciji kao osoba koja je u radnom odnosu kod poslodavca.
• Odluka o dopustivosti i meritumu broj AP-97/21 od 18. listopada 2022. godine, stavak 43., objavljena u „Službenom glasniku Bosne i Hercegovine“ broj 74/22

Ustavni sud smatra da je apelantica diskriminirana na temelju spola zato što razlika u postupanju prema njoj nije bila nužna u danim okolnostima, s obzirom na to da sud u osporenim odlukama nije dao zadovoljavajuće obrazloženje o tome da postoji objektivno i razumno opravdanje za to što apelantica nije vraćena na radno mjesto na kojem je radila do odlaska na porodiljsko odsustvo, odnosno o tome zašto je apelantica, nakon povratka s trudničkog bolovanja i korištenja zakonskog prava na skraćeno radno vrijeme nakon porodiljskog odsustva, raspoređena na nižerangirano radno mjesto. Stoga, Ustavni sud smatra da je u konkretnom slučaju došlo do kršenja zabrane diskriminacije iz članka 1. Protokola broj 12 uz Europsku konvenciju zato što tuženi nije pružio relevantno obrazloženje kojim bi opravdao apelantičin različit tretman nakon povratka s porodiljskog odsustva.
• Odluka o dopustivosti i meritumu broj AP-2758/21 od 11. srpnja 2024. godine, stavak 42., objavljena u „Službenom glasniku Bosne i Hercegovine“ broj 53/24

Copyrights @ 2025 Ustavni sud BiH Sva prava zadržana.